Το κλίκερ παράγει έναν ευδιάκριτο ήχο ο οποίος επισημαίνει την επιθυμητή συμπεριφορά με ακρίβεια και χρησιμοποιείτε με σκοπό να σημαδεύσουμε «αποτυπώσουμε» στην μνήμη του σκύλου μας την επιθυμητή πράξη την στιγμή που γίνεται. Αμέσως μετά επέρχεται (παρουσιάζεται) έπαινος (λεκτικός «μπράβο», χάδι, η λιχουδιά).
Ο σκύλος με αυτόν τον τρόπο καταλαβαίνει με ακρίβεια ότι κάνοντας συγκεκριμένες συμπεριφορές ακούει τον ήχο και ανταμείβεται, έτσι μαθαίνει καινούργιες συμπεριφορές γρήγορα και εύκολα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η εκπαίδευση να γίνετε παιχνίδι και ο σκύλος να εκτελεί όλο και γρηγορότερα δηλ να ανταποκρίνεται στης εντολές μας.  Το κλίκερ παρέχει έναν ευδιάκριτο ήχο, χωρίς συναισθηματικό δείκτη (σε αντίθεση με την φωνή μας) και το σκυλί λαμβάνει πάντα τις ίδιες πληροφορίες. Το κλίκερ είναι επίσης ευδιάκριτος ήχος από άλλου ήχους του περιβάλλοντος. Μόλις ο σκύλος μάθει άριστα μία συμπεριφορά  στην θέση του κλίκερ μπαίνει η λέξη μπράβο η το χάδι.
Όποτε θέλετε να εκπαιδεύσετε μια καινούργια συμπεριφορά ή να τελειοποιήσετε μια παλιά τότε το ξαναχρησιμοποιείτε.

 

Τι εκπαιδεύουμε;

  • Βασική υπακοή /εντολές (πχ. Έλα κάτσε ,μείνε ,άστο κλπ. )
  • Τρικς (διασκεδαστικές συμπεριφορές)
  • Αγωνιστική υπακοή ( agility )
  • Επιδεξιότητας (competitive obedience)
  • Ιχνηλασία (tracking)
  • Flyball
  • Χορός με σκύλους (dog dancing)
  • Επίσης μπορούν να εκπαιδευτούν σκύλοι με προβλήματα ακοής, σε αυτή την περίπτωση χρησιμοποιείτε αντί του κλίκερ , μόνο το οπτικό σινιάλο.

Τα προβλήματα συμπεριφοράς επιλύονται με κλικερ;Βεβαίως και αποδίδει πάρα πολύ καλά σε σχέση με την μέθοδο με βία. Γενικώς τα προβλήματα συμπεριφοράς επιλύονται ως εξής: Εντοπίζουμε τους παράγοντες και τις συνθήκες που προκαλούν το πρόβλημα Κάνουμε πρόληψη ,διαμορφώνοντας τις συνθήκες έτσι, ώστε η ανεπιθύμητη συμπεριφορά να μην προκαλείται και συνεπώς να μην ενισχύετε χωρίς την θέλησή μας. Επιλέγουμε και εκπαιδεύουμε μια εναλλακτική και αντίθετη συμπεριφορά με την ανεπιθύμητη. Εκπαιδεύουμε την καινούρια (επιθυμητή συμπεριφορά) σε ελεγχόμενο περιβάλλον ξεκινώντας από τα εύκολα και σταδιακά αυξάνουμε τον βαθμό δυσκολίας.

Μήπως εξαρτηθεί; Η ανταμοιβή δεν πρέπει να δίνεται σαν δωροδοκία. Η λιχουδιά ή το παιχνίδι θα δοθούν στον σκύλο μόνο εάν κάνει αυτό που του ζητήθηκε. Σταδιακά και κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης οι λιχουδιές αποχωρούν και στη θέση τους μπαίνει ο έπαινος. Η λάθος χρήση ανταμοιβής στην εκπαίδευση όμως θα έχει σαν αποτέλεσμα ένα σκύλο που εκτελεί τις εντολές μόνο με την παρουσία λιχουδιών. Ένας εκπαιδευτής γνωρίζει ακριβώς πως να αποφύγει τέτοιου είδους καταστάσεις.

Όταν δεν δέχεται της λιχουδιές; Τότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί οτιδήποτε αρέσει στον σκύλο π.χ. το αγαπημένο του παιχνίδι, χάδια κλπ. Σε σκύλους οποίοι είναι υπερβολικά ευαίσθητοι συχνά συμβαίνει αυτό αλλά πολλές φορές τα ιδιά σκυλάκια μόλις νιώσουν καλύτερα ψυχολογικά της δέχονται με χαρά.

Θα παχύνει; Οι λιχουδιές είναι μικροσκοπικές και η ποσότητα πολύ μικρή, φανταστείτε ότι μια μερικές μπουκίτσες από το αγαπημένο του έδεσμα αρκεί για το μάθημα μιας μέρας. Ο σκοπός δεν είναι να χορτάσουμε το σκύλο αλλά να τον δελεάσουμε και γι’ αυτό χρησιμοποιούμε μικρά κομματάκια τροφής.